zaterdag 19 februari 2005

Hoofddoekjes?

Deze week is de discussie weer opgelaaid over de vraag of baliemedewerkers van deelgemeenten nu wel of geen hoofddoekjes zouden mogen dragen. Als portefeuillehouder personeelszaken bij onze deelgemeente vind ik het prima als iemand een hoofddoek wil dragen. Mits overigens maar voldoende van het gezicht zichtbaar is, zodat goede communicatie kan plaatsvinden. Ik vind het erg belangrijk dat allochtone mensen in de Nederlandse samenleving integreren. Dat betekent voor mij dat ze moeten zorgen dat ze mee kunnen doen, dat ze de taal spreken en dat zichzelf kunnen redden. Verder moeten ze (zoals overigens iedereen)geen dingen doen die strijdig zijn met onze grondwet, zoals het discrimineren van homosexuelen of vrouwen of het belemmeren van de vrijheid van meningsuiting. Dit zijn de dingen waar het wat mij betreft om draait. Voor de rest moet iedereen doen waar hij zich goed bij voelt en als je daar een hoofddoek bij wilt dragen prima en als je niet van spruitjes houdt ook prima! Mijn voorouders waren gekleed zoals de dame op de foto hieronder. Leuk toch een beetje diversiteit!!!