maandag 21 maart 2005

Cultuur, cultuur, cultuur en sport

Afgelopen week waren er veel activiteiten op gebied van cultuur en sport. Donderdagmiddag mocht ik het eerste exemplaar in ontvangst nemen van het fotoboek "Kralingen in vroege tijden". In dit boek heeft Tinus de Does historische 90 foto's bijeengebracht uit Kralingen. Het boekje is momenteel verkrijgbaar bij de deelgemeente voor 20 Euro per stuk.
Daarna ben ik naar de Buurtwinkel in Crooswijk gegaan voor de sluiting van een expositie van de schildersclub uit het Vooronder. Al diverse jaren houdt deze groep zich bezig met de schilderskunst en dat werk hebben ze de afgelopen periode tentoongesteld.
Zaterdagmiddag heb ik de opening verricht van een expositie over sculpturen en grafiek van Salvador Dali (foto). Deze expositie is tot 11 juni te zien in Galerie Kralingen (open wo-za 14.00-18.00 uur). Uiteraard zijn we als deelgemeente bijzonder trots dat organisator George Knap het voor elkaar heeft gekregen om Dali naar Kralingen te halen!
Tot slot ben ik gisteren nog even bij de opening van een tafeltennistoernooi van 21-Up geweest. In het kader van het sportjaar organiseerden zij een ouder-kind-toernooi, gericht op het verkrijgen van nieuwe leden. Ik mocht de eerste partij spelen tegen de jonge dame op de foto en die verloor ik. Maar ja, zij was ook wel heel erg goed!