vrijdag 25 maart 2005

Geen gekozen burgemeester!

Het ziet er naar uit dat de gekozen burgemeester voorlopig van de baan is. Zoals ik al eens eerder via mijn website heb laten weten, ben ik erg tegen een gekozen burgemeester. Het is mij volstrekt onduidelijk voor welk probleem een gekozen burgemeester de oplossing zou moeten zijn. Uiteraard was ik erg blij toen de PvdA-fractie in de Eerste Kamer haar oren niet liet hangen naar Wouter Bos en haar werk deze week naar behoren deed. Ik begrijp dan ook niet zo goed de verwijten richting de PvdA-fractie in de Eerste Kamer, als zouden zij partijpolitiek hebben bedreven. Zij zitten er namelijk om de wetten die de Tweede Kamer voorstelt te toetsen. Er werd hier een wet gepresenteerd die in de voorgestelde vorm zonder grote problemen onuitvoerbaar was en dus hebben ze terecht tegengestemd. Als er in de Eerste Kamer al partijpolitiek bedreven werd, dan was dat door de fracties van CDA en VVD. Zij stemden om wille van de coalitie, maar wel tegen beter weten in, mee met het voorstel van Thom de Graaf. Hoe dan ook, voorlopig hoeven we niet voor de burgemeester naar de stembus en wat mij betreft blijft dat ook zo.